Wednesday, July 14, 2010

please gain experience before bla..bla..bla..

Oh...dua tiga menjak ni entry aku berbaur sakit hati jer..frust, kecewa..baru2 ni, aku pegi potong rambut...sebab rambut pun dah makin panjang and aku pulak asyik sakit kepala je coz the whole day ikat rambut jer...aku pulak, jenis manusia yg x boleh ikat longgar2..mesti nak ikat ketat2 to ensure that no hair keluar mengintai di sebalik tudung aku...haha...sebab bila ikat longgar sangat, i have no self-confidence...pelik2 btulla aku ni...

As usual, pegila kedai salon yg kat Plaza Idaman tu...memang aku pernah pegi situ and pernah potong rambut kat situ...and aku memang suka sangat the way she cuts..memang cantik and aku suka sangat...thats why la kali ni, aku pegi tempat situ jugak...

Actually, aku suka pegi kat situ sebab tempatnya tertutup...yela..sesuaila untuk aku yg Muslimat ni...sebab banyak2 salon yg ada kat situ pun, semuanya chinese yg ada...and terlalu open sangat tempatnya...sebab tu aku suka pegi kedai ni...ada spa, facial treatment and macam2 lagila..sesuai untuk someone yg nak buat preparation to get married...

Bila tanya price nya, naik pulak harganya...but orang yg potong rambut aku masa 1st time dulu, takde pulak...rasanya owner nya dahpun tukar...nak taknak, i have to accept la even though mahal sebab aku takde masa lagi nak keluar...dah alang2, potong terusla...

Aku cakap layer...bila aku cakap rambut depan potong sikit, dia potong banyak...sakit sangat hati aku bila tengok hasil kerja tangan dia...nampak x profesional langsung compare yg aku pergi dulu...sabar jela aku..lain yg aku suruh lain dibuatnya....i hate to see my hair now...x menepati citarasa aku...

Eiii...kalaula tuan kedai ni boleh baca luahan aku ni, nak jer aku cakap..."lain kali, pegila kursus dulu kalau nak bukak kedai...jangan letak harga mahal2, tapi satu apapun x memuaskan hati customer..."



Sakit hati berganda2 bila makin lama makin nampak tah papela...aku luah kat husband aku pasal rambut aku, dia cakap ok jer...tak nampak buruk pun...tak tahula kalau dia cuma nak ambil hati aku...dia cakap kalau buruk pun takpe...bukan ada orang nak tengok pun...haha...tapi aku tetap rasa x puas hati ni...

Eiii...kepada tuan kedai tu, lain kali, pegi cari pengalaman la dulu sebelum ko nak serve orang...jangan sampai tamak nak take over kedai orang tapi kursus pun x lepas lagi...kalau setakat sorang dua jer yg ko pernah potong masa belajar dulu, baik tak payah bukak kedai...


And one more, kalau rasa pengalaman tak seberapa tu, tak perlulah letak harga yang mahal...selalunya, kalau experience lebih, barula berbaloi ko nak letak harga tinggi....ini tengok gaya potong pun mcm tak profesional, tapi ko nak letak harga mahal2...ni lah kalau peniaga Melayu...aku gigih nak cari kedai Melayu, tapi cemni pulak hasilnya...but bila cari yg Chinese, susah pulak...memang patutpun orang cakap Melayu susah nak maju...yelahh...sebab tamak sangat...camne nak maju!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...