Monday, November 1, 2010

Apa ada pada kopi..

Kenapa ek bila kita minum kopi je, otak dan minda kita rasa tenang...aku sorang jeke yg rasa cemtu??atau memang semua orang bila minum kopi, akan rasa benda yg sama jugak..tambah2 lagi kopi brand NESCAFE..especially aku memang suka minum nescafe can punya..original punya..bila minum je, 15 minit lepas tu, wahhhhhh...rasa best je..menenangkan jiwa dan minda aku...


Sambil2 aku drive and minum nescafe, tiba2 je aku rasa macam ada satu benda yg lintas atas kepala aku sampai membuatkan aku rasa tenang sangat2..even masa tu, kepala aku tengah serabut fikirkan mcm2 benda..fikirkan assignment yg tak siap lagi, projek aku lagi...kiranya otak aku yg serabut secara tiba2 terus bertukar jadi tenang...seriously aku tak tipu..lepas tu bila esok aku nak exam je, malamnya minum nescafe, terus jiwa dan minda aku tak jadi serabut..aku yg awalnya jadi malas, terus rasa bersemangat utk buat keja lepas je minum  kopi..tak kisahla kopi jenama apapun..asalkan nama kopi je, aku memang terus bersemangat untuk buat kerja..mood aku pulak kalau awal2nya tengah marah atau nak makan orang, totally akan berubah jugak kepada mood asyik nak bersembang dengan orang jer..haha..kuat sungguh penangan kopi ni especially brand nescafe..sebab apa????takkan sebab kandungan kafein je kot..apa yang aku pernah baca, kafein memang mengandungi bahan yg boleh memberikan kesegaran dan ketenangan dalam minda..kesegaran untuk memulakan hari dengan lebih ceria...

Memang betul apa yg aku baca tu...sebab aku sendiri mengalaminya...tambah2 bila aku pekena secawan atau setin nescafe waktu awal2 pagi..walaupun waktu tu panas, tapi jiwa tetap tenang...sebab tu aku ketagih sangat kopi ni...tapi kalau nak ikutkan tahap ketagihan aku ni, ternyata aku bukanla heavily addicted..sebab dalam sehari tu, aku cuma minum kopi hanya sekali saja..itupun setengah peket je aku bancuh...kalau tak pekena kopi, memang rasa cam hidup aku tak bermaya je seharian...itu memang tak dapat dinafikan lagi...

Pernah jugak husband aku suruh aku stop minum kopi sebab aku selalu je sakit kepala..and akupun tak tahu apa puncanya sakit kepala tu..dia cakap sebab aku minum banyak sangat kopi..plan memang nak stop jugak minum kopi..elok2 je aku nak stop, tup2 ada satu hari tu husband aku bawak balik berpeket-peket KOPI RADIX..apa lagi..aku yg memang tak boleh tengok kopi, terpaksala jugak mencuri kopi2 tu..nak buat camne kan..adalah sekali aku dapat stop minum kopi...tu pun masa aku tengah mengandungkan Hannan..dapat jugakla aku bertahan dari minum kopi...begitu hebat sekali penangan kopi ni kan????

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...