Wednesday, April 27, 2011

impianku..

Ceh..tetiba je nak cakap pasal impian..haha
Bukan apa..bukan nak tunjuk baik atau bagus sangat..
Bukan impian aku untuk jadi kaya...ini impian aku tentang ke arah mana hala tuju aku di Akhirat nanti..
Bila duduk saja2 and banyak baca entry2 blog and status2 kt FB yang berunsur nasihat,
rasa mcm banyak benda yang memuhasabahkan diri aku..
Kalau boleh (bukan kalau boleh, sememangnya mmg aku nak), aku nak jadi hamba
Allah yg sangat beriman..taat pada suruhan Tuhan..dapat berbuat baik kepada ibubapa..
dan kalau boleh masyarakat (walaupun kadang2 ada yg tak berbuat baik kat aku)..
Tapi tu lah kan..dalam kita cuba nak berbuat baik lagi, kenapa makin banyak lagi dugaan dan cabaran yg kita terima..semakin kita rasa nak berubah, ada je benda yang menarik kita ke arah yg menjauhkan kita dengan kebaikan yg kita cuba nak buat..semuanya memang dugaan..syaitan semuanya cuba nak tarik kita..
Semakin aku rasa keinsafan ni timbul dalam diri untuk berbuat kebaikan kepada ibubapa, (bukan xpernah buat baik okeh), ada je benda lain yg memesongkan aku dari buat cemtu..faham2 sendirilah..
Memang betul apa orang kata..semakin kita cuba nak dekatkan diri dengan Allah, semakin kuat lagi syaitan ni menghasut kita utk jauhkan diri dari Tuhan..
Contoh lagi, semakin aku cuba untuk baca Quran SETIAP HARI (at least satu hari satu ayat), kadang-kadang banyak benda yang menghalang aku dari melakukannya..alasan yg memang tak munasabah..sedangkan aku boleh menghadap TV walau setengah jam..ni salah satu contoh..bila rasa nak baca Quran, dah ada wuduk, ada pulak hal lain mengganggu yg buat aku terhenti terus nak baca Quran..itulah salah satu gangguan syaitan yg dah berjaya melalaikan aku..semoga mendapat hidayah..
 

2 comments:

  1. welcome back! lama tak nampak eh.

    ReplyDelete
  2. hehe..aah..menyepi je sebelum ni..bz dgn hal yg lebih penting dari blog ni..now dah kembali utk berblog..hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...