Friday, January 28, 2011

aku terpaksa lupakan kamu..

Bukan terpaksa lupakan orang..tapi, aku terpaksa mengabaikan kejap blog aku..maaf yer wahai blog..aku terpaksa abaikan kamu buat seketika..bukan taknak jenguk kamu, tapi mood aku sejak2 pembawakan budak ni, terus down okeh..memang takde nafsu and perasaan nak bukak blog..apetah lagi nak blogwalking orang punya..aduh..

Bukan itu aje, mood aku ni pulak terus jadi tak menentu..aduh..apekah pembawakan ini?kadang2 memang jadi tak ketahuan..pagi ni, bangun2 tido je, boleh pulak aku rasa cam malas nak cakap dengan en.hubby..aduh..bukan setakat tu, tengok muka pun aku rasa macam taknak..pelikla hormon berubah sampai cemtu sekali..kesian abang..tapi tu la..bila baca2 balik buku mengandung ni, memang ada dinyatakan jugak kadang2 perubahan mood yg buat kita marah tak tentu pasal ni, memang kadang2 kita tak ketahui sebab puncanya..abis tengok muka orang semua aku rasa macam malas nak senyum..apa lagi nak bukak mulut nak cakap..aduh..

Bab makan, jangan cakapla..dah mula tak lalu makan ni..tapi compare dengan dulu, dulu lagi tak lalu makan..mau makan western food aje..tapi sekarang pun, aku memang rasanya ke arah western food jugak..burger2 je makan..masakan melayu ni, aduh..bukan taste aku dahla..kalau terpaksa pun, sikit2 jelah aku jamah..tu pun kalau ada ikan masin..huhu..and kalau masakan melayu pun, aku memang tak lalu lauk2 kedai ni..melainkan lauk yg masak sendiri kt rumah..sebagai ibu jugak, nak taknak, aku terpaksa gagahkan diri jugak masak..yelah..ada anak kecik sorang, takkan aku nak biar dia makan lauk kedai je..tak suka sebab banyak sangat guna ajinomoto..tak elok untuk otak..paling malas, aku goreng ikan je..and makan dengan kicap..kalau dah tak lalu sangat bau ayam mentah, aku gagahkan beli nasi ayam je..paling malas dan paling aku tak lalu sangat2, aku masak je sup ayam tiap2 hari pun..sambil masak tu, sambil 'wek wek' la jugak tahan hidung bau ayam mentah yg busuk tu..selagi suami aku leh terima masakan aku, lantaklah..so far, nasib baik en.hubby memahami sejak dulu lagi bab makan2 ni...cuma aku jelah yg tak abis2 dirundung rasa bersalah sebab tak dapat nak layan sangat makan-makan dia..

Tahap kemalasan aku jangan dikatalah..macam makin menjadi2..malas nak duduk..asyik nak baring je..kadang2, bila lepas solat Subuh, dah plan dah taknak tido sebab memang tak ngantuk, tapi at last, tido jugak..tahap kemalasan macam takleh dibendung lagi..padahal, memang tak ngantuk langsung...cuma harini, aku gagahkan jugak lepas solat Subuh, baca Quran..and belek2 sikit tesis aku ni..walaupun ada keje nak buat, tak tahulah nape jadi malas sangat..asyik nak landing je walaupun tak mengantuk..macam dah takde mood langsung nak buat apa2..

So sekarang, aku terpaksa gagahkan diri aku mulai harini..nak taknak, aku kena bangun jugak..sebab tu la jugak aku jenguk2 blog aku ni..manalah tau boleh timbulkan minat aku balik nak buat benda apa2pun..nak taknak, aku terpaksa kuatkan semangat..aku noticed mood aku ni memang berubah since aku mengandung..coz i know aku bukanlah seorang yg pemalas sangat nak buat kerja!(bukan angkat bakul sendiri ek..huhu)..

Diharap sindrom kemalasan aku ni tak berpanjanganlah..camne nak keje nanti kalau asyik malas2..nak submit tesis lagi ni..aduh..kuatkanlah sikit semangat aku..

2 comments:

  1. Mesti ko bakal dpt baby boy! haha...mcm aku dulu..mls itu ini termasuklah mls nk melawa sgt bile kuar...hehe - mama akif

    ReplyDelete
  2. tapi aku bab melawa tetap nak melawa jugakla klu nak keluar.bju tetap nak iron jgk..muka plg mls pkai pelembap jela..takdelah yg kurang pun..walaupun takdela lawa mana..hehe..bb boy ke girl ke xkisah..asalkan sihat..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...