Thursday, October 7, 2010

Awas kamu!!!

Oh..sudah lama gila x update blog aku yg dah bersawang ni..abis segala taik tikus semuanya ada sebab dah terlalu lama sangat tinggal..taik tikus???oh.i hate this word..sebab apa aku benci sangat????haha..

Lepas balik dari kampung setelah selama 2 minggu bercuti, aku terkejut bila tgk banyak sangat taik tikus kt dapur rumah aku..dahla masa balik tu wktu malam, and tgh mengantuk lagi..lagilah aku HOT yg amat kt 'cik ti cik ti ni..membara sungguh aku..abis hilang mood aku utk mengemas2 rumah balik..then terus tdo..but one thing yg aku tak tahan and aku realize, abis semua makaroni dalam pack licin..dia makan semua sekali..hanya tinggal plastik jer..wahhh..taste barat sungguh kamu ya tikus..

Esok malamnya, aku and husband buat house cleaning besar-besaran..haha..abis semua satu dapur cuci..termasuk dapur gas..kt ruang tamu pun cuci jugak..termasukla baby coat..risau jugak if ada sisa2 laluan tikus2 keparat tu..kalaula dapat kat aku, selamat jalanla you all semua..mujur jugak my sis ada..diapun leh take over Hannan..kalau tak, jangan harapla we all nak buat house cleaning ni besar-besaran..mesti diapun nak tolong jugak cuci2..

Sebelum buat operasi tu, aku dahpun cari perangkap tikus yg kawan aku and my mum suggest kan tu..sebab my mum pernah guna and it works!!!dah takde lagi tikus berani datang rumah..menarik ni!!!

Settle je semua benda, while i masih kt toilet, aku ternampak sekor tikus melintas and terus naik kt atas satu lubang..OMG..now i know from where u come in and out..sialan sungguh aku tak sempat katok mu..kalau tak, memang lunyai aku kerjakan..but akupun geli jugak..haha..pandai sungguh kamu memencilkan diri di balik peti sejuk itu..dahla tu, pandai pulak kamu lari and jump over the pelekat kamu itu...wah...sangat bijak ok kamu...tak sangka..mesti dah ada experience ni..takpe2...ada ubi ada batas, ada hari lagi, siapla mu 'cik ti'...

Dan disebabkan kamula 'cik ti' sekalian, aku tak masuk dapur selama seminggu..aku dah jadi geli walaupun dapur dah clear balik..walaupun dah takde lagi sisa sisi kamu itu, aku tetap jadi takut and fobia nak dok kat dapur..risau kalau tiba2 nak tarik periuk, kamu keluar dari periuk itu..oh gelinya aku!!!selama seminggu jugak aku tak masak sebab tunggu dapur gas btul2 kering sebab cuci sampai dalam..haha..punyala nak pastikan takde lagi sisa sisi kamu itu..

Now aku rasa, geng2 tikus ni dah tak berani lagi datang rumah kami..sebab bila we all bangun tido jer, the first thing yg aku check, taik dorang..and yet, still tak nampak lagi..my hubby ada letak perangkap tikus yg sangkar tu..and letak sisa ayam dlm tu..but takde pun tikus yg trapped..maybe dorang tak datang lagi or dorang ni memang bijak mengalahkan tikus kampung..tikus bandar la katakan..terkena tempias la sikit kepandaian dorang..dorang dah banyak skill on how to avoid those trap..haha..takpe..

And now, aku rasa macam nak pindah rumah and perasaan nak pindah dari sini membuak2 sangat ni..membuak2 disebabkan tikus2 ni..risau kalau nak tinggalkan rumah lama2 lagi..huhu


 aku tetap berdendam dengan kamu walau secomel manapun kamu!!!
awas kamu kalau aku dapat!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...