Thursday, October 14, 2010

sangat teruja..tapi....

Seronok sekali sekala balik kampung ni..tapi aku ni rasanya dlm bulan 9-10 ni, kerap btul balik kampung..kalau tak rumah sendiri, balik rumah mentua kt Penang..kena pulak husband aku kerap outstation kt Penang, oh...sangat2la seronok tak terhingga dapat menumpang sekaki balik kampung jugak..walaupun bukanla kampung betul ( actually bandar la jugak..tp sebab rumah parent, tetap nak panggil kampung..haha)..

Kena pulak aku baru je dapat sorang anak sedara..my 2nd sis punya baby..baru je bersalin seminggu lepas raya...sangat teruja aku sampai tergedik2 nak balik kampung tengok anak buah...nasib baik time tu husband kena outstation kt Penang...lompat katakla aku dengan Hannan...bila dapat tengok baby depan2 and dapat pegang sendiri, rasa best sangat..my mum pulak dah bagi2 hint dah..haha..paham2 jela orang tua..mesti nak suruh tambah lagi...haha..anyway for me, tak tahu nak cakap apa..ikutkan hati ni, memang nak sangat2...tapi
taknak lagi pun ada jugak...sebab apa???haha..

1st
Sebab still lagi teringat2 time aku bersalinkan Hannan dulu...rasa cam trauma jer..walaupun tempoh aku bersalin taklah lama, tapi aku takut sungguh kena induce lagi kalau ditakdirkan aku pregnant lagi buat kali ke-2...haha...sakit sangat kesan dari ubat induce tu..adoila..takleh ingat betul time tu...8jam lepas induce tu...rasa macam nak mati je sakit...tapi masa delivery tu, alhamdulillah..sekejap je..within 15-20 minit
cemtu...

Well...It's not because of trauma je..tapi banyak lagi yg buat aku terfikir2 utk taknak mengandung lagi buat sementara waktu ni...

2nd
Sebab aku still study and dah final semester...and aku pulak kena run project and masuk lab and also kena conduct experiment involve all those chemical items..pesticide lagi...aku takut jugak benda2 ni nanti affect my pregnancy...takut aku terhidu ke apa ke..aish..takut sungguh aku..

3rd
Sebab aku masih tak puas lagi bermanja2 dengan Hannan..rasa macam nak didik dia dulu...nak membesarkan dia dulu...tapi takdela nak tunggu sampai dia naik Darjah 1 baru aku nak tambah adik dia..hahaha...just tunggu setahun lagi ke..haha..

Semuanya itu hanyalah perancangan dalam kepala aku ni...semuanya terpulang...kalau dah Tuhan nak beri rezeki kepada kami, aku bersyukur sangat2...akupun memang teringin sangat nak bagi adik kat Hannan..sebab akupun kesian bila dia kat rumah takde kawan nak main...tambah2 dia memang suka sangat berkawan...yg tu memang tak dapat dinafikanla..diapun mungkin bosan jugak asyik tengok muka mama ngan papa dia jer...mungkin itu hanya perancangan...Tuhan yg akan tentukan semuanya...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...