Wednesday, April 21, 2010

demam lagi..

Aku tetap nak berblog walaupun banyak keje and project draft that i have to submit within this month..apala aku ni..

Pada minggu yg aku tgh banyak keje nak kena buat, labwork yg kena planned again, and many more works regarding my studies ni, my beloved daughter pulak demam sekejap..

My fren baru anaknya baik demam..and now, it's Hannan's turn to take over pulak..mcm ape lagi...mcm dah jadi pandemic disease pulak..i donno why Hannan selalu sgt demam..tgh elok2 main and just wake up from sleeping during the day, suddenly badan dia panas..but not in high temperature..still ok..but for me, i'm still worried...

Esoknya, dia ckp sakit kt mulut dia..dia takdela cakap..just showing her finger to her mouth..then, bila nak makan, tgh semangat2 nak makan and kunyah, dia luah balik..and then, dia nangis kesakitan...this is 2nd time dia cakap sakit..i just thought that maybe gigi dia nak tumbuh lagi kot...sbb dia tunjuk kt area gigi...

Tapi bila pk2 balik, mungkin bukan sakit gigi..sbb everytime dia batuk, dia akan nangis kesakitan..ni baru aku paham mungkin dia sakit tekak..and aku dapat rasa dia sakit tekak mungkin hari sebelumnya tu, dia byk sangat minum air yg manis2..milo, ribena, jus tembikai..haha...asyik merengek je mtk..terpaksa bagi jugak...what kind of mama ni..hehe...

Seriously, sepanjang masa dia sakit tekak tu, aku and husband x cukup tdo...dahla tdo lewat siapkan keje aku..then, bila aku nak tdo pulak, dia asyik terjaga je sambil merengek2..but badan dia memang x panas...sepanjang malam asyik terjaga jer...2 hari pulak tu aku x g keje..jaga dia...for the sake of my daughter..lantakla bos nak cakap apapun...

Then bawak dia jumpa doc..doc pun cakap kahak dia still ada lagi...yg lama punya batuk zaman bila tah x hilang2 lagi kahak...then doc bg antibiotik and ubat kahak...but before jumpa doc yg ramai sgt patients masa tu, Hannan main memang x ingat...lari sana lari sini...kejar budak tu kejar budak ni...mcm dah x sakit je...

Malamnya pulak, Hannan sihat mcm biasa..masa nak makan, no more sakit2 dah...thanx God..lega hati aku tengok dia dah ok...adoila...malamnya, aku dapat cover tdo aku sepuas2nya...dia x lagi merengek2 mcm sebelum ni...seronot tengok dia dah lalu makan mcm biasa...

Hopefully your fever will not come again..but bagus jugak...orang cakap, kalau budak kerap sangat demam, nanti dah besar kurang dapat sakit...coz antibodi dah kuat..sbb masa kecik, antibodi asyik fight je..and mama hope that you will become more stronger...even selalu sgt demam..selalu demam tidak bermakna anak kita tu lemah...that will make u more strongggggggggg...

Macam kitala jugak..bila dah terlampau banyak sangat dugaan and cabaran, itu akan membuatkan kita lebih kuat lagi menghadapi dugaan2 yg lebih hebat..

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...