Monday, April 5, 2010

Kehilangan yang amat kurasa...

Kita baru je diberitakan tentang kematian Din Beramboi...pada Jumaat lalu 3 April 2010..bagi aku,berita ni seriously memang bg kesan yg amat mendalam pada aku..seriously,i donno why...

Firstly, yg aku nak ckp ni,aku memang x minat dia langsung..seriously, dulu aku pernah menyampah bila dengar dia buat lawak..bg aku, lawak dia bodoh sangat...bila aku tengok APA2 AJE masa dia jadi pengacara sampingan,seriously dlm kepala aku, apekebendala mamat ni nak menyebok sgt dlm rancangan ni..apa motif amik dia dlm cite ni...

Pastu aku lupakan dia cemtu je..tup2, aku dengar dia dimasukkan ke hospital and koma..seriously,aku terkejut and terkesima...mcm2 aku fikir..pastu aku dengar pulak doc suspek dia kena kencing tikus..fikiran aku melayang pulak teringat adik aku penah cite yg kawan dia meninggal sebab kena kencing tikus..asalnya demam saja..tak sangka aku sampai cemtu sekali penangan kencing tikus ni...

dari situ mcm2 aku fikir..takut sangat klu benda cemtu terjadi kt aku..and famili aku gak...takut terkena melalui pemakanan..ok...berbalik kt kisah Din Beramboi tadi...aku sebenarnya still lg terkejut dgr berita dia koma..just demam biasa..pastu doc suspek pulak denggi..asalnya wife n anak dia demam dulu..eiii...Ya Allah Ya Tuhanku..jauhkanla aku dari mala petaka begini...lindungila kami sekeluarga...risau aku bila Hannan slalu demam banyak hari..nasib baik takde pape..sbb nyamuk sekor.abis satu nyawa manusia..

Plus aku terbaca blog Aznil Nawawi psl kwn dia..aku memang tau dorang memang kamcing sejak2 bergandingan dlm Radio Era..lagi sayu aku bila tgk Paknil ni...kesian dia..aku terkenang ayat2 arwah Din kt Paknil..memang ayat2 dia semuanya bg hint yg dia akan meninggalkan semua org..sedih sedih.....


Mungkin jugak aku still teringat sbb aku terfikirkan mati...ye..kita taktau bila masa nyawa kita akan dicabut..even kita tgh berseronok pun,Allah boleh cabut nyawa kita bila2 masa saja...bulan Mac ni je, aku dah dengar ramai orang2 terkenal yg meninggalkan kita..sbb tu aku pk,ni sebagai salah satu tanda kiamat akan muncul...

Arwah Din dan Yanie Mentor yg secara mengejut je meninggalkan kita..benda ni sebenarnya secara tak langsung buat aku bertafakur sejenak apa yg terjadi..dunia ni tak kekal lama...keseronokan yg kekal sebenarnya kt Syurga...kadang2 pernah aku berseronok2 dgn famili aku, berjalan2 bershopping2, Tuhan bg rezeki lebih kt kami, aku pernah terfikir, kalaula tiba2 Tuhan tarik nyawa aku....Tuhan bg keseronokan buat sementara je kt dunia ni..agaknya mungkin sebab tu jugakla ingatan aku kt arwah Din bertambah..mungkin disebabkan kematian dia ni mengejut yg amat sangat bg aku..terasa mcm kehilangan yg amat...AlFatihah utk Arwah Din Beramboi....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...