Wednesday, March 17, 2010

kenapa ada orang cemni!!

huh!!sekarang ni aku boleh menarik nafas lega sikit..sbb baru je setel satu tugas..anta project proposal kt UPM..adoila..bukannya penat sebab apa..cuma sekarang ni rasa x tahan sebab panas yg amat lab aku ni..rasa nak tdo je...

aku sebenarnya beberapa minggu ni,rasa heran btol dengan supervisor project aku yg sorang ni..time aku ckp nak jumpa dia je, ada jela halangan2 yg mendatang..huhu..bila emel dia ckp nak jumpa,dia x reply..pastu, bila aku tanya dia, dengan confident nya dia ckp dia xde terima emel aku langsung..boleh ke cemtu????and aku tanya balik emel dia ape..check2 balik,memang sama cm yg aku dah sent emel kt dia..ok takpe..fine..mungkin service internet kt UPM tu tengah 'bengong' kot..fine..aku sedapkan ati aku jela konon2nya ni..

pastu,kawan aku yg sorang ni,yg sama supervisor dgn aku gak, ada emel dia pulak..nak set time nak jumpala konon2nya..tp dah 2 hari pun,dia x reply..boleh cemtu???ni alasan ape lagi lepas ni dia nak bg pulak,akupun tak taula..aritu dahla dia ckp kalau boleh, kena jumpa dia selalu..boleh pulak cemtu..ni baru je nak set appointment pun dah mcm ape tah..ni pulak nak jumpa dia..ok fine lagi..(dalam ati aku ni,byk sangat alasan yg dia bagi..btul2 bz ker dia ni)

selasa aritu,aku dapat no fon dia..and terus call nak set appointment ngan dia..dia ckp dia FREE ari khamis..aku ckp nak jumpa ptg..tp dia prefer jumpa pagi..ok fine lagi..dia ckp around kul 11pg..ok fine lagi..so pagi tadi dengan gigihnya aku ponteng kejap keje aku,then sms supervisor aku ni..aku remind dia tentang appointment aku ngan dia..aku bertolak kul 10.15 pagi lagi..dengan gigihnya aku, lepas anta Hannan g nursery, aku gagahkan dia naik tingkat 4 pulak..g setelkan keje daun2 aku tu..pastu turun pulak..sambung drive ke Serdang lagi..dekat setengah jam tau journey ke UPM tu..eh..35 minitla..then, smpai on time kul 11..boleh pulak baru nak naik bilik dia,dia kata dia abis meeting lambat..kul 11.45 pg abis..ni msg ape pulak aku dapat ni...adoila

aku reply just ckp aku dah smpai..then aku tambah2 ayat aku ckp 'lambatnya abis meeting'..hehe..so,ni memang terpaksa tunggu jugakla ni..aku nak wat ape kejadah dtg jauh2,pastu nak balik pulak..aku nak g mana pun xtau..so dengan muka selamba.aku dok la kt kaki lima sambil menjual muka kt orang2 yg lalu lalang kt situ..dekat sejam aku tunggu,dia x balas ape..then aku msg dia lagi..no respond..aish dia ni..ingat aku ni dtg dekat ke..dia x pk ke aku dah set appointment dgn dia..dia pulak tu yg set kan masa..ni dia yg cam keling..btullah ckp kwn aku..dia memang susah sgt nak jumpa..dia x pk ke aku susah2 dtg dari jauh ni..dia cuma ckp abis meeting lambat..nak je aku ckp kt dia,' xleh ke kuar kejap jumpa'..aish..konon2 dlm ati aku jela..kang klu ckp melampau pulak..xpsl2 dia reject proposal aku..

then jumpa assistant dia,ber 'sok sek sok sek'..dia ckp,supervisor aku ni memang amat payah nak jumpa..even dah wat appointment pun,kdg2 x dapat gak jumpa..pastu ada pulak sorg lg lecturer aku nyampuk ckp, ' kadang2 dia lambat sebab bangun lambat..hehe..kdg2 dia g shopping kt Alamanda la apela'.. haha..ada jugak org yg jadi lecturer bangun lambat??tp benda ni memang aku perasan jugak..dia penah dtg keje lambat..sambil rushing2 and muka pun nampak muka bangun tdo..erm..so,aku dah dapat conclude la dari story mory ni..bagaimana dia sebenarnya..

itu satu cite..tp yg sakit ati nya,bila dah dapat jumpa,ada pulak budak lain nak jumpa dia gak..so masa aku limited la..aku dahla plan nak tanya dia banyak benda..nak cite sikit2 ke..tp diapun mcm rushing..(konon2la..) ..yg aku xpuas atinya,nape dia ckp dia tunggu aku lama..dari 10.30 pagi lagi..dalam ati aku, aik dia ni,ni cite ape lagi dia nak reka ni..dulu ckp x dapat emel aku, kali ni,dia kata aku lambat pulak..padahal aku sampai on time..siap kena tunggu dia abis meeting lagi selama SEJAM 15 MINIT yer..

tanpa aku berganjak dari seat aku tu..dengan penuh sabar aku tuggu dia..dia leh kata dia tunggu aku lama..aku siap balas aku cakap, 'tp kan saya msg cakap kul 11 pagi..dr yg ckp aritu..saya siap sampai on time lagi..'pastu dia x kata apa..dia leh wat muka selamba je...aish dia ni..

takkan belajar tinggi,tp nak beri alasan jugak untuk selamatkan diri..btulla ckp kawan aku..biasala org nak selamatkan diri sendiri,mcm2 alasanla dia leh bagi..sah2 dlm msg tu,aku ckp KUL 11 PAGI..ada ke dia nampak aku taip 10.30 PAGI..kan jauh beza no tu..nak kata rabun,tak jugak..sihat je..erm..aku dah leh wat conclusion la dari kisah aku pagi tadi bagaimana nak describe tentang dia..ada jugak orang yg belajar tinggi2 cemni,tp berperangai cemni..kenapa ek..dekat tempat keje aku pun ada jugak..org berpelajaran tinggi lagi..

i don't mind la kalau dia lambat, tp satu jer..boleh tak dia mintak maaf kt aku, ckp 'sori..i'm late..ada meeting..'bukannya kau nak engar alasan mengarut dia yg budak2 zaman sek menengah bagi bila x dapat siapkan homework..hah..mcm tu la perangai dia..bagi alasan utk menyelamatkan diri..siap ckp aku lambat tu yg aku x puas ati tu..siot je..aish la..dunia2

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...