Wednesday, March 24, 2010

secantik Rozita Che Wan

mesti semua orang berangan nak cantik macam rozita che wan kan..tp satu je yg dia tak cantik..haha..KETAWA..gelaknya x sesuwey langsung ngan mukanya yg cantik tu..sangat kelakar ok gelaknya..ngeh2

rozita che wan, satu je hal nya yg wartawan suka nak sibuk..yg wartawan suka nak jaga tepi kain dia..iaitu bulu mata palsu dia tu..semamangnyala dia pun mengaku,dia memang suka sangat pakai bulu mata palsu..bagi dia,pemakaian bulu mata palsu tu, lebih menonjolkan lagi mata dia yg sememangnya dah cantik tu..but bg akula kan,si rozita tu dah sememangnya natural beauty..kalau dia tak make-up, i think lagila cantik..seriously..aku penah tengok muka dia without make-up with her sons..masa zaman dia belum jadi pelakon lagi..even belum jadi pelakon pun dah cantik,dah jadi pelakon,mestila berganda2 cantiknya..

tu la..seronot jer jadi artis..yang tak cantik, boleh jadi cantik..but semestinyala dengan bantuan make-up artis yg profesional lagi kau memang d boom..plus buat facial treatment yg mahal2 lagi kan..muka yg lubang2 mcm fasha sandha pun boleh hilang lubang2nya..hehe..

aku ni,so far..nasib baik aku memang jenis yg takde skin problem..muka aku memang dari dulu takde masalah kulit..kalau adapun, mungkin sebab cuaca panas and kulit aku jadi kering and kadang2 menggelupas..semestinyala muka aku ni jenis dry skin..sometimes,bila aku kurang minum plain water, mulala kulit kering..but it doesn't take longer time to recover..

cara aku jaga muka pun sangatla simple..i don't need all those item sampai yg berkotak2 and berbotol2..yg aku ada hanyala

PELEMBAP MUSTIKA RATU SEKAR TANJUNG untuk KULIT KERING





believe me, kesannya memang sangat menakjubkan('over'nya)..muka rasa lembut,licin..dan harumannya memang best..aku mula pakai pelembap ni sejak aku belajar di UIA..ni pun sebab my friend yg suggest kan..untuk facial foam pulak,aku guna


PONDS WHITE BEAUTY





utk facial foam pulak,aku dah pernah try banyak brand..masa kecik2 dulu,aku pernah guna IRISE..agak mahal jugakla bagi aku yg masih sekolah dulu..but my mum yang suggest brand tu and my mum yg keluarkan duit, so, ape salahnya..hehe..(zaman sekolahla katakan..mana ada duit sendiri)..but resultnya memang tidak mengecewakan jugak..then,lagi bertambah umur, saja nak try brand lain, aku guna FANBO..ok jugak..no problem..bila masuk universiti,agaknya byk sangat pengaruhnya dari kawan2, and iklan, aku tukar yg lain pulak..(aku x percaya aku mudah trpengaruh dgn iklan)..and lastly and currently, aku guna PONDS jugak..and aku rasa suitable dengan kulit aku..rasa pinkish..hehe (ape itu pinkish???)

Untuk bedak pulak,aku gunakan

SILKY WHITE LIGHTENING 2-WAY FOUNDATION





This 2-way foundation ni memang sangat bagus..pada pendapat akula..sebab bila pakai je, even without wet sponge, memang dah rasa tahap ke'best'san nya..skin rasa halus and mulus je..seriously...and dia punya SPF pun tinggi..lagi tinggi SPF nya, bermakna kita boleh stay longer di bawah pancaran matahari..


ok..this 3 items, memang mesti ada dalam hidup aku..mana aku pegi,aku mesti bring along 3 benda ni..and paling penting, PELEMBAP mesti ada dlm beg..kalau malas nak make-up, aku guna pelembap je..pelembap amat penting dalam hidup aku..even kt rumah pun,aku memang pakai pelembap but during the day only..

aku rasa aku agak beruntung sebab skin aku ni tak demand mcm skin kawan2 aku yg lain..mcm skin adik aku..adik2 aku pulak, ber'brand2' yg dorang dah pakai..SENDAYU TINGGI la..kawan2 akupun kebanyakannya guna brand yang agak mahal..pada dorang,mungkinla yg murah tak sesuai dgn kulit dorang..and mungkin jugak ada yg memang jenis orang yg suka pakai branded items..well, if it suit to u..just continue..asalkan tiada pembaziran, your investment will be worth it..


oh 1 important basic thing yg aku selalu buat and i confirm memang ramai je yg buat, to make sure before sleep, muka aku free from any make-up..itu semestinya..even dah mandi waktu2 maghrib and dah cuci muka, tp bila nak tido tu, kalau ada peluh2 and rasa oily balik,aku akan tetap cuci muka lagi sampai aku puas hati..but just use a small amount jela..sangat cerewet kan????

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...