Friday, May 21, 2010

angkat kaki lagi bagus...

Dah lama sebenarnya nak share hal ni..it's not like menceritakan keburukan orang but lebih kepada nak express what i feel..

Pernah tak berdepan atau bercakap dgn orang yg riak and talk like she's great in everything!!!!huh..i've faced it...seriously i hate it..sampai buat aku naik muak and menyampah..

Kalau lelaki berperangai cemtu, lagi aku tak tahan..cakap tak jatuh..mcm dialah hebat dlm semua benda...cerita pasal kekayaan..ada jugak my fren yg berperangai cemtu..

Untuk buat aku tak sakit hati, the best thing for me to do is, JUST IGNORE HER/HIM...

Bukanla aku x suka dengar, but sometimes, bila kita berkawan, kita kenala ada GIVE AND TAKE ok!!mula2, aku dengar masalah dia...then, dia perlula jugak dengar masalah aku...

But when it comes to her, non-stop talking about her...tentang kekayaan dia..tentang hidup dia yg dah senang lenang..tntg misi dia utk beli rumah kondo kereta sport and mcm2 lagila..

Hal ni tak menjadi masalah if u just telling me once or twice..i don't mind to hear it...but what i hate is everytime having a conversation, that issue (kemewahannya) always being one of the topic...ayat yg sama okeh..

i just keep hearing and hearing and hearing her story utk kali ke berapa akupun tak tahu...boleh bayangkan tak betapa bosannya aku nak mendengar cerita yg hari2 cerita..can u just imagine what i feel..boleh tak ko bg peluang kt aku utk bercerita..usahkan aku yg cerita, diapun tak pernah nak tanya kisah aku...itsn't fine with you???for me NO!!!!

u didn't give me chance to tell about me or what i wanna say..and i know, when it comes to me to tell u the story of me, u just seem not interested to hear..it so obvious...i can guess when i recall back what i've told her, it's like she forgot everything of what i'm telling her...see????

But when it comes to you, wahhhh...bukan main aku concentrate dengar...everyday everytime..and yg buat aku getting bored, bila cakap benda yg sama all the time..boleh tak ko pk apa aku rasa...she keeps telling me again about kekayaan dan kesenangan dia..harta, pangkat, gaji besar..ramai peminat..OMG...hampir aku tak larat nak dengar...

It's not that i cannot be your true fren...yes.. true friend should be the one yg boleh jadi tempat kita mengadu masalah...ok fine..you can tell me everythings about your problem..i don't mind...but friend also should be a SHARING..GIVE AND TAKE....again i stress this words..

Bab itu satu...

Satu lagi kes, bila dah asyik cerita kehebatan dia, but when it comes to your weaknesses, u never admit it..itu aku realize ok..

Wah...you just want people to see you are really great in front of them!!! no weaknesses..huh..

Bila depan orang, dlm FB, bukan main mengaku beli rumah, kereta, and other stuff yg menunjukkan you banyak duit secara tak langsung..konon2 xnak ngaku, but 4 sure people can define ur sentences!!!ayat tersirat...

BUT, bila orang tanya satu isu yg orang tgh confuse and nakkan kepastian, yg sememangnya kalau you mengaku, it seems like it shows your weaknesses dlm rumahtangga..tapi you takde pulak nak mengaku dan jawab semua soklan2 orang tu...tahu pulak malu???takut org tau kelemahan ko..ermmm...whatever...

i just got confuse..why don't u just admit it..u never admit..siap suruh PM lagi...aish..it shows u are also HYPOCRITE!!!!!come on la..it's not like apa yg u agung2kan, ANTI-HIPOKRIT...kenapa taknak ngaku jer kelemahan you sendiri..kenapa bila menyentuh kekayaan,kehebatan, kepandaian you, boleh you mengaku...it's nothing if you just admit it...

So the best solution, just IGNORE this kind of people..akupun malas nak hipokrit lagi and layan segala kelakuannya tu...dah malas aku nak berpura2 nak dgr lagi segala masalahnya.bukan bermakna sblm ni aku x ikhlas dengar..memang ikhlas...but there's a limit...there's no give and take..u just pentingkan diri sendiri sahaja....

aku kalau dah x suka, aku terus BOLAYAN...senang..xlah sakit hati lagi dengar benda yg sama tiap2 hari..

Okes..hanya sekadar luahan aku...i know kt luar sana pun memang ada org yg sama kes mcm aku...and boleh sabar...but sabar aku memang ada limit...klu dah hilang sabarnya, baik aku angkat kaki je...takde apa rugi bagi aku...

3 comments:

  1. ku..orang kaya tahap gila-gila takkan bangga dengan kekayaan dia!sebab dia tahu ada yang lebih kaya dari dia dan dia nak jadi bertambah2 kaya!
    tapi orang yang baru nak kaya nih yang berlagak tuh!
    aku skang di kelilingi org2 kaya :)
    takde sorang pun berlagak gile.ada sorang parent yang ada kete bmw sport, merc and alphard...kondo merata..rumah banglo besar kat sini..tak de pun bangga2 bila cite ngan aku!
    siap boleh kata lagi dia selalu beli baju kat tesco! *sedangkan gi oversea tiap2 bulan wei!*
    humble gile!

    ReplyDelete
  2. aku tau sapa..haha..mcm penah ku dengar cite ni...- from: mommy to be (ko tau aku sape) hihi

    ReplyDelete
  3. muni: yer.camne ko tau ek???memang btul org tu memang tgh baru nak merasa kekayaan..seriuosly org kaya gila baben takde berperangai cemtu..kwn bapak mentua yg kaya gilapun tak cemtu..humble gila..aku setuju 100% dgn pndpt ko..org yg baru nak kaya, x pun, yg menumpang kekayaan suami dia..slalunya org cemtula yg berperangai cemtu..serious aku benci..sakit ati bila dia x nak ngaku kekurangan dia dpn2 org..mcm bagus sgt dia..

    anon : hahaha..aku rasa aku tau sape ko..takde org lain dah..:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...