Wednesday, May 26, 2010

oh!oh!lupa lagikkkkkk

Semalam genap anniversary perkahwinan aku yg ke-3..

Oh...camnela aku boleh x ingat langsung ni...rasa nak ketuk je kepala aku ni..lepas family aku balik je, aku baru berupaya nak ingt tarikh..sekarang dah 27 Mei...masa aku nak berbelog ni, baru aku teringat...serius aku x ingat langsung...

Hubby aku pulak, dia pulak takde mention pape..and diapun x ingatkan aku langsung anniversary ni...oh..oh..oh..

Apa yg aku patut buat sekarang???sekarang jam 1 pagi...rasa cam nak wish dia je..dia ingat ke tak sebenarnya semalam anniversary aku n dia...atau diapun lupa jugak..but i berani bet yg diapun x ingat langsung...aku rasa ingtan aku lebih kuat dari dia tentang tarikh2 ni...hehe...plus masa anniversary tu, dia takde kt rumah...g outstation...lagila menguatkan lagi teori aku ni yg dia memang x ingat langsung...esok pagi i nak test dia ingat ke tak...kihkih...sekarang dia dahpun berdengkur bersama Hannan...

Lately ni, aku memang malas sgt nak amik tahu tentang tarikh...sampai aku x ingat tarikh hari ini apa...it doesn't mean that aku ni busy sgt smpai x ingat tarikh...tp tahla..rasa cam malas nak amik tahu tentang tarikh...dulu2 masa aku x kahwin lagi and still belajar, aku ingat je tarikh hari...adoila..

Kadang2, besday mama, abah and the whole family aku, aku memang x ingat tarikh besday dorang...seriously...adik aku siap cakap aku ni x penah ingat tarikh...even tarikh keramat pun dah x kuasa nak ingat dah..haha..apa itu tarikh KERAMAT????wakaka..

mungkin sejak2 aku kerja ni, aku dah malas nak amik tahu tarikh hari..ish ish...klu dulu masa belajar, everytime aku nak take note lecture, mesti aku tulis tarikh skali...memang aku ingat punyala tarikh sebulan tu..aish...

yg tahun ni punya besday mama, aku lupa nak wish..sebenarnya aku tahu besday mama and abah bila...but when it comes, aku terus lupa..bila dah 3 bulan lepas besday mama, baru aku realize yg aku lupa wish mama besday dia..it seems like aku ni memang x penah ingat besday mama aku kan??siannya mama...compare 2 my sis, dorang semuanya ingat besday masing2...huhu...at least, kalau aku dah wish, mesti mama seronok dan terharu sbb aku ingat besday dia... menandakan aku amik tahu...

Tahun ni pun, aku banyak lupa tarikh Hannan cukup bulan...adoila..memang seriously aku ni short term memory...bukan aku taknak buat reminder or what, tp bila dah set nak buat, aku mesti je lupa..nyampahla dgn diri ini yg asyik lupa tarikh je..luckily besday husband aku yg tahun ni, aku ingat...hehe..

Maybe aku terlupa anniversay aku tahun ni coz family aku ada di rumah and at the same time, luang masa kt ruang tamu je dgn dorang...smpai lupa semuanya...but kadang2 tarikh kt hp memang aku tengok..tp x sedar pulak aku yg 25 Mei, dah genap ulangtahun perkahwinan aku and En. Nazif...sorila bb...

Next year, i'll try to keep in mind tarikh2 penting dlm hidup aku...usually women could remember all those things yg remeh2 ni...but aku ni lain pulak...it's not remeh..but it seems like when we remember it, it shows our concern..huhu...sgtla x concern aku ni...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...